Store locator

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe maakt u een account aan? 
U kunt een nieuw gebruikersaccount aanmaken door rechtsboven op het accountpictogram te klikken. U wordt dan doorgestuurd naar de accountpagina. Vul uw gegevens in onder ‘MAAK EEN ACCOUNT AAN’ om naar de registratiepagina voor uw account te gaan. 

Alles wat u nodig hebt om een account aan te maken, is uw naam, e-mailadres en een persoonlijk wachtwoord. U kunt uw persoonlijke gegevens op elk moment aanpassen. Deze informatie is vertrouwelijk en wordt niet gedeeld met derden. 

Hoe kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen? 
Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, logt u eerst in op uw account. U kunt al uw gegevens bekijken en aanpassen door te klikken op “ACCOUNT BEWERKEN”. 

Bent u uw wachtwoord vergeten? 
Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ bij het inloggen. U ontvangt dan een e-mail om uw wachtwoord te resetten. 

Hoe plaatst u een bestelling zonder een account aan te maken? 
Dat kan. Klik in uw winkelwagen op ‘Doorgaan naar afrekenen’, vul uw gegevens in, en laat het vinkje bij ‘Een account aanmaken?’ uitgevinkt. 

Welke betaalmethoden accepteren wij? 
Wij accepteren de volgende betaalmethoden: iDEAL, creditcard (Visa, MasterCard), PayPal en Klarna voor achteraf betalen. 

Wat gebeurt er na het plaatsen van een bestelling? 
Normaal gesproken wordt uw bestelling dezelfde dag verzonden nadat wij de betaling hebben ontvangen. U ontvangt uw pakket, afhankelijk van de bezorgdienst, meestal binnen 2-5 werkdagen. Heeft u uw pakket niet ontvangen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] of neem contact op met onze klantenservice via +31 6 39 06 45 03. 

Wanneer ontvangt u een terugbetaling voor een geretourneerde bestelling? 
Normaal gesproken ontvangt u de terugbetaling binnen 1-3 werkdagen nadat wij uw retourzending hebben ontvangen. Houd er rekening mee dat het enkele werkdagen kan duren voordat de terugbetaling zichtbaar is op uw rekening, afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank of creditcardmaatschappij. De terugbetaling wordt gedaan via de oorspronkelijke betaalmethode. 

Wat kunt u doen als Klarna achteraf betalen niet lukt? 
Als u wilt afrekenen met Klarna – achteraf betalen, maar het niet lukt, neem dan het beste contact op met Klarna. Wij kunnen helaas geen verdere informatie verstrekken over waarom u wel of niet in aanmerking komt voor deze betaalmethode. Heeft u problemen met Klarna – achteraf betalen, dan raden we aan om rechtstreeks contact op te nemen met Klarna via klarna.com. 

Wat kunt u doen als u geen bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen? 
Als u geen bevestigingsmail van uw bestelling heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of +31 6 39 06 45 03. Vermeld daarbij uw ordernummer, naam en postcode. 

Wat doet u als het product dat u wilt kopen niet op voorraad is? 
Als een product niet op voorraad is in onze webshop, kunt u altijd contact opnemen met een van onze winkels. 

Wat is de levertijd van uw bestelling? 
De standaard levertijd is 2-5 werkdagen, afhankelijk van de beschikbaarheid van het product. U ontvangt een trackingnummer zodra uw bestelling is verzonden. 

Wordt uw pakket verzekerd verzonden? 
Zodra uw bestelling is verzonden, is deze verzekerd tegen diefstal en accidentele schade. Ook retourzendingen zijn verzekerd. Bij het afgeven van uw retourpakket vragen wij u om een ontvangstbewijs te verkrijgen. 

Hoe kunt u uw bestelling volgen? 
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met een trackingnummer. Hiermee kunt u uw bestelling volgen via de website van de bezorgdienst. 

Kunt u uw pakket laten afleveren bij een afhaalpunt? 
Nee, dat is niet mogelijk. Wij verzenden onze bestellingen aangetekend en u moet een handtekening zetten bij ontvangst. 

Hoe kunt u uw bestelling wijzigen of annuleren? 
Als uw bestelling nog niet is verzonden, kunt u deze wijzigen of annuleren door contact op te nemen met onze klantenservice. Na verzending is annuleren niet meer mogelijk, maar u kunt de bestelling wel retourneren volgens ons retourbeleid. 

Naar welke landen leveren wij? 
Wij leveren naar bijna alle landen ter wereld. Wilt u iets laten verzenden buiten Europa? Neem dan contact met ons op via [email protected]. 

Wat is ons retourbeleid? 
U heeft het recht om uw online aankoop binnen 14 dagen te retourneren, mits het product ongebruikt is, in de originele verpakking zit en het label nog aan de bril bevestigd is. Gepersonaliseerde producten, zoals op sterkte gemaakte glazen en lenzen, kunnen niet geretourneerd worden. 

Hoe ontvangt u een retourlabel? 
U kunt een retourlabel aanvragen via [email protected] of door contact op te nemen met onze klantenservice via +31 6 39 06 45 03. 

Kunt u een artikel ruilen? 
Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. U kunt de bestelling retourneren met een retourlabel. Zodra de retourzending is verwerkt, kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. 

Kunt u een artikel retourneren in een van onze winkels? 
Nee, online bestellingen moeten altijd via de post geretourneerd worden. 

 

Hoe kunt u uw ogen laten opmeten? 
U kunt eenvoudig online een afspraak maken via onze online agenda. Deze vindt u bij de store locator, door op de gewenste locatie te klikken. Daarnaast kunt u telefonisch contact opnemen met onze winkels om een afspraak in te plannen. De store locator vindt u hier: https://www.schmidtoptiek.nl/store-locator/ 

Bieden wij ook oogmetingen aan voor kinderen? 
Ja, wij voeren oogmetingen uit voor zowel volwassenen als kinderen vanaf 8 jaar oud. Neem contact met ons op om een afspraak te maken. 

Hoe weet u welke glazen u nodig heeft? 
Tijdens de oogmeting in de winkel bepalen we welke glazen het beste passen bij uw ogen en levensstijl. 

Wij bieden een garantie van 2 jaar op fabricagefouten van monturen en glazen. Deze garantie dekt geen schade door normale slijtage of verkeerd gebruik. 

Wat kunt u doen als u bepaalde brillen niet kunt vinden op onze website? 
Dat is zeker mogelijk. We verkopen niet alles wat we op voorraad hebben in de winkels ook online. Zoekt u een bepaald model en kunt u deze niet vinden op de website? Neem dan contact op met onze klantenservice of met een van onze winkels. 

Kunt u een giftcard kopen via de webshop? 
Helaas is het nog niet mogelijk om giftcards via de webshop te kopen. U bent van harte welkom in onze winkels om een giftcard te kopen. Let op: giftcards kunnen alleen in de winkels worden gebruikt. 

Wat kunt u doen als de gewenste Custom Cartier niet op onze website staat? 
Als de gewenste Custom Cartier niet op voorraad is op onze website, raden wij u aan om naar een van onze winkels te komen. Onze collega’s staan klaar om u te helpen met het samenstellen van de perfecte bril. 

Hoe kunt u een Custom Cartier met glazen op sterkte bestellen? 
Als u een Custom Cartier met glazen op sterkte wilt, raden wij aan om bij ons een oogmeting te doen. Onze opticien of optometrist maakt gebruik van de modernste apparatuur om uw oogsterkte en eventuele andere afwijkingen nauwkeurig te meten. Na de oogmeting kunt u samen met onze collega’s de bril samenstellen. 

Wat kunt u doen als u niets heeft vernomen over uw Custom Cartier bestelling? 
Als u een Custom Cartier hebt besteld in een van onze winkels, wordt u altijd gebeld zodra deze klaar is om opgehaald te worden. U kunt altijd contact opnemen met de winkel waar u de bestelling heeft geplaatst. 

Winkelmand0
Er zijn geen producten in je winkelmand.
Doorgaan met winkelen
Chat openen
Hallo 👋
Kunnen we je helpen?